To było około cztery lub pięć lat temu, kiedy wypożyczane ekrany LED miały wystarczającą jakość wizualną i trwałość oraz wystarczająco niską cenę, aby były możliwe do wykorzystania jako tła, nagłówki i ściany dekoracyjne na wystawach targowych.
W tamtych czasach można je było zobaczyć tu i tam – i głównie jako dodatki, ratując największe marki na gigantycznych wydarzeniach, takich jak targi samochodowe w Detroit i CES, które były pionierami i zaczęły rozwijać ten segment.
Dziś wyświetlacze LED czy totemy cyfrowe lub interaktywne, które można ogólnie nazwać digital signage, są dość powszechne na imprezach, a czasami jest to wielki efekt Wow, który ustawia wrażenia i przyciąga uczestników.
Rozważmy to stoisko dla firmy zajmującej się technologią energetyczną na szczycie w Abu Zabi, który jest jak salon AV z diodami LED na okrągłych i prostokątnych podstawach, jako nagłówki projektów czy podłoże do chodzenia. Jest też ciekawa ściana wideo wykorzystująca zestaw kafelkowych rozciągliwych wyświetlaczy LCD.
Całość została przygotowana przez firmę dotbeto z siedzibą w Dubaju. Myślę, że bardzo imponujące i skuteczne. Eksponaty z konwencjonalnych wydarzeń z materiałami drukowanymi mogą oczywiście wyglądać niesamowicie, ale cyfrowe zapewniają możliwość dodania ruchu i przyciągania wzroku, a co więcej, przekazywania wielu komunikatów.
Oto wideo: